Zimní softshellová bunda ještěrková

Po dloooouhé době se opět dostávám nejen k šití, ale také k blogu. 

Takže střih na tuto bundu jsem upravovala - jde o střih z Burdy speciál pro děti, ale upravila jsem tvar kapuce vpředu (v originál střihu končí ve výstřihu, chtěla jsem zip protáhnout až do kapuce, aby měla malá krytý krk) a upravila jsem kapsy.
Následující postup není nijak definitivní, jistě se bunda dala šít i jinak, ale výsledek je zdařilý, takže já jsem spokojená.....i když bych příště neobnitkovala dopředu, ale sešívala rovnou na OL, nezapomněla bych všít krytí zipu, aby nestudil na puse, ušila bych jiné zakončení rukávů...... :-)





  • Potřebujeme softshell, zip, kulatou gumičku do kapuce a spodního okraje bundy, 4 brzdičky, lemovací gumičku,  2 cm širokou gumu do rukávů, 8ks průchodek,  reflexní paspuli a pak již běžné šicí potřeby.
  • vykopírujeme si střih, ev. upravíme a nastříháme všechny potřebné díly,
  • pokud budeme sešívat rovným stehem, můžeme si nejdříve jednotlivé díly obnitkovat na OL. Soft se sice netřepí a není to nutné, nicméně to pak vypadá pěkněji. Můžeme ale rovnou na OL sešívat. Je to rychlejší. Takže si sešijeme rukávové švy, můžeme všít reflexní paspuli, odšijeme si záševky na kapuci a kapuci sešijeme, na předních dílech vypracujeme kapsy, na zadní díl si našijeme aplikaci, pokud chceme, sešijeme si díly podsádky (vnitřní díl na krku a pod zipem),








  • sešijeme boční švy,

  • všijeme rukávy,

  • kapuci sešijeme, vyznačíme si místa, kde budou průchodky, připevníme průchodky, navlékneme gumičku s brzdičkami a špendlíky ji upevníme v místech "tunýlku". Podsádku  prošijeme - pozor, začneme cca 5cm od okraje výstřihu kapuce, aby nám zůstala podsádka dole volná a šla přišít na podsádku výstřihu. Zatím neprošíváme okraj kapuce, to pak prošijeme v jednom sledu s předními díly bundy. Všijeme kapuci,






  • sešijeme podsádku s podsádkou kapuce,
  • všijeme podsádku, ale jen od jednoho ramenního švu ke druhému tak, aby nám šel vpředu pohodlně všít zip. Nezapomeneme na poutko,




  • dolní okraje podsádky sešijeme s dolními okraji bundy,




  • mezi líce předních dílů a líce podsádek si přichytíme zip - použila jsem stylefix, protože mi ty vrstvy po sobě klouzaly a tohle pěkně drželo a nemusela jsem párat. Nezapomeňte si poznačit značky na obou stranách zipu i bundy, aby zip pěkně lícovala nikde neujížděl. Všijeme zip,




  • poznačíme si a natlučeme průchodky na dolním okraji bundy, provlékneme gumičku a navlékneme brzdičky (tu gumičku stříhám tak, aby byl akorát dlouhá a neřasila bundu při úplném povolení),
  • poznačíme si prošití a bundu po celém dolním okraji (vznikne tunýlek, ve kterém již máme gumičku), kolem zipu a po okraji kapuce v jednom sledu prošijeme.

  • zahneme rukávy, prošijeme a navlékeme 2cm širokou gumu. Rukávy můžeme zakončit samozřejmě i jinak, na suchý zip, uvnitř můžeme mít všitý náplet atd. ....., můžeme olemovat lemgumkou....,
  • no, a je hotovo :-)



6 komentářů:

  1. To je tak nádherné, že malá bude naprosto nepřehlédnutelná hvězda.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den. Moc se mi líbí vaše bunda. Ráda bych podobnou ušila pro dceru. Můžete mi poradit, kde by se dal sehnat tento střih. Na eshopu burdy jsem ho nenašla. Moc děkuji za radu, Jana J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer, paní Jano, ten střih je z Burdy Speciál pro děti. Ale už nevím z které. Nemůžu ji najít..... ale skoro si myslím, že když najdete střih na triko nebo mikinu s raglánovým rukávem, tak střih na bundu už z toho celkem bez problémů uděláte......... , jen si pohlídat, aby nebyla úzká a neměla úzké rukávy.....
      Kdybych na tu Burdu, ze které jsem to šila, narazila, napíšu vám to tady.......Přeji hezký večer a zdařilé šití, T.

      Vymazat
    2. Díky moc. Snad si nějak poradím ;-). Na tom vašem střihu se mi líbí, že má zakulacená ramena. Tak si nejsem jistá, jestli to s klasickým raglánem nebude trčet. Snad ne. Ještě jednou díky, hezký den, Jana

      Vymazat
    3. No, Burdu jsem sice nenašla, ale ten střih ano a na střihu napsáno 4/2004 Speciál pro děti.....je to střih č.613.....ale jestli ještě seženete tu Burdu, to nevím...... Hezký den

      Vymazat